уторак, 28. јануар 2014.

FORD FIESTA ST



      Može se reći da je Ford malo zakasnio za konkurencijom, jer i ''polo'' i ''korsa'' već duže vreme imaju svoje sportske ''OPC'' i ''GTI'' varijante. Postavlja se pitanje da li je vredelo čekati?
      Pogled spreda sa natpisom ''ST'' najavljuje feštu kakva se krije ispod haube, na zadnjem delu primećuju se ogromni spojler i dupli izduvni završetak, a sa strane sportski pragovi i specijalno dizajnirane sedamnestoinčne aluminijumske felne. Aktuelna ''fiesta ST'' prvi put će se prodavati na američkom tržištu, gde se ovakve stvari i te kako cene.

(Ford Fiesta ST)

       Unutra putnike očekuju sportska ''rekaro'' sedišta, koja su veoma komforna, pa čak ni na dužim putovanjima nećete osetiti veliku potrebu da se odmorite. Ispred vozača je kožom obložen sportski volan sa zasečenim donjim krajem. Lepo leži u rukama, a sportskom osećaju dodatno pomaže ručica menjača koja je kratkog hoda i veoma precizna. 
       Ljubiteljima brzine nude se tri moda delovanja elektronskih asistencija: uključen, sa odloženim dejstvom koji dozvoljava smelije manevre i potpuno isključen, kada se ''fiesta ST'' lako snalazi u svakodnevnim situacijama. Ogibljenje je sportsko, ali ne do te mere da se osećate nelagodno u svakodnevnoj vožnji, tako da čini ovaj automobil jeko dobrom kombinacijom između komfora i voznih osobina. Sve ovo uz već pomenuta ''rekaro'' sedišta, čini ovaj automobil onim sa kojim bi smo mogli svakodnevno da živimo.

(enterijer krije zabavu koju ''fiesta ST'' pruža u toku vožnje; materijali su na nivou klase, bez ikakvih preterivanja)

       Ipak, ono što najviše iščekujete da vidite kod ovog automobila, je rad motora. Turbo-benzinac zapremine 1.6 litara sa 182 KS koji je zamenio stari 2.0 sa 150KS. Novi motor je po svemu bolji, snažniji i štedljiviji od prethodnika. Sa njim smo se sreli i ranije u ''fokusu'', ali je motor kod ''fieste ST'' doživeo određene modifikacije tako da snagu razvija pri nižim obrtajima. To se i primećuje pri dodavanju gasa, kada osetite malu turbo-rupu. Na kratko se ništa ne dešava, a onda sledi snažan udarac dok prednji točkovi proklizavaju i auto dostiže pune obrtaje. Sledi neprekidan priliv snage, uz malu dozu divljaštva, kojim ''fiesta ST'' do stotke stiže za manje od 7 sekundi, a zaustavlja se tek pri 220kmh. Upravljač je veoma precizan, a elektronska kontrola uspešno sprečava predupravljanje u krivinama.
      Što se tiče cene, reklo bi se da je veoma korektna, jer po onome što dobijate kupovinom ovog automobila, cena od 19.500 evra nije velika suma budući da je ovo verovatno najbolji automobil u ovoj klasi.



Нема коментара:

Постави коментар